Share
rotate background

Black Button Books – un proiect editorial indraznet



Ne intalnim cu Elena Marcu, Anca Dumitrescu si Ana Bulgar, cele trei fondatoare ale Black Button Books, un proiect editorial indraznet despre literatura care provoaca, ne provoaca sa gandim, sa avem opinii.


CUM INCEPE POVESTEA VOASTRA?

Povestea Black Button începe acum aproape un an, cu o cafea și o foaie de hârtie pe care am notat ceea ce urmau să fie primele titluri Black Button și care aveau ca numitor comun descrierea lumii în care trăim cu speranța unei lumi mai corecte.

CE ADUCE INOVATIV BLACK BUTTON BOOKS?

Depinde cum înțelegi „inovativ”: subiecte care ne privesc pe toți și pe care puțini le abordează – egalitate și fluiditate de gen, rasism, imigrație -, design minimalist și unitar, într-o piață de carte dominată de culoare și varietate, trei tipe cu drept de semnătură, încăpățânarea de a alcătui o colecție consistentă de proză scurtă contemporană, în colaborare cu John Freeman, una dintre cele mai active prezențe din lumea editorială internațională, asumarea unei politici editoriale în concordanță cu normele de micro și macro bun simț în care credem.

CE ROL OCUPA DESIGNUL IN BUSINESS-UL VOSTRU?

Pentru noi, designul cărților a fost de la bun început un punct foarte important, ne-am dorit o imagine cât mai curată și coerentă, ușor recognoscibilă, de la lay-out-ul de interior, până la designul copertei. Am avut norocul să putem colabora cu Raymond Bobar, care încă de la primele discuții ne-a oferit varianta cu care am făcut imediat click. Ray are o atenție fantastică la detalii, de la cum îți poți așeza degetele pe pagină în timp ce citești, la flexibilitatea cartonului de copertă, totul pentru a oferi cititorului o experiență de lectură cât mai plăcută.

O SCHIMBARE LA CARE EDITURA SI-A PROPUS SA CONTRIBUIE

Ne-ar plăcea să contribuim la dezvoltarea gândirii critice, având convingerea că uneori o carte poate schimba la modul cel mai profund percepții și atitudini, că într-un fel, invitația la tăcere, orice ar însemna asta, e complicat să ne ducă mai departe.

UN BUSINESS DE NISA – LITERATURA DE PROZA SCURTA; AVANTAJE SI DEZAVANTAJE ?

Unul dintre cele mai mari dezavantaje este percepția că nu oferă o lectură la fel de consistentă ca un roman, că este insuficientă pentru o imersiune în povestea de pe pagină. Avantajul este că lucrurile nu stau deloc așa; adesea este suficientă doar o frază pentru a te transporta într-o altă lume. Și acestă probabilitate este perpetuu seducătoare.

CE V-AR PLACEA SA VEDETI IN VIITORUL ACTIVITATII VOASTRE ?

Să avem posibilitatea de a ne mări echipa și de a avea un sediu într-o casă cu cerdac și nuc și să putem publica aproape concomitent cu edițiile originale toate cărțile care merită un public cu gândire critică.

SFATUL VOSTRU PENTRU O COLABORARE ANTREPRENOR-CREATIV REUSITA

De cele mai multe ori, e complicat să definești acest gen de relație în parametrii binari. Lucrurile se confundă adesea, se împletesc mai bine spus, astfel încât ajungi la un fel de suprapunere aproape perfectă de principii și idei. Există peste tot, în orice industrie oameni care cred în aceleași lucruri în care crezi tu, dacă ai norocul să îi găsești sau încăpățânare și determinarea de a-i găsi, colaborarea nu poate fi decât una reușită. Și da, „colaborare”, este cuvântul-cheie aici.

UN GAND CARE VA MOTIVEAZA

Cei care ne dorim instituționalizarea bunului-simț suntem cu siguranță mai mulți decât ne-ar lăsa un referendum să credem, trebuie doar să găsim calea de a lucra împreună.

UN SFAT CARE SA NE INSPIRE

Adevăratul eșec rezidă numai în indiferență și pasivitate. Ostilitatea contextului e mai degrabă un balaur cu șapte capete înainte de a începe propriu-zis să faci ceea ce ți-ai propus.


image copyright: Ioana Cristina Casapu




Facebooktwitterlinkedin



  • /