Share
rotate background

Diana Blinda despre curaj, echilibru si curiozitate in business

diana blinda design driven

Deschidem seria interviurilor cu antreprenori printr-o discutie cu Diana Blinda, fondatoare Hansen ergonomics studio si ambasador al programului Design Driven. Diana Blinda este o antreprenoare care a sustinut multe initiative creative, ca festivalul de film de arhitectura Urban Eye si programul de educatie creativa De-a arhitectura, iar alaturarea ei in programul Design Driven a venit natural.

Pentru Diana designul este un mod de viata, este un element care traseaza harta calatoriilor ei si defineste produsele propuse de businessul pe care il conduce. O discutie complexa, care atinge puncte precum : echilibrul pe care trebuie sa il cautam in vietile noastre, cand vine vorba de timp personal si business, curajul si determinarea cu care trebuie sa se inarmeze orice persoana care vrea sa porneasca pe drumul antreprenoriatului, pasiunea si curiozitatea cu care se cladeste un business.

CUM A INCEPUT EXPERIENTA BRANDULUI TAU ?

Experienta brandului Hansen a inceput cand am descoperit a patra dimensiune in viata noastra : designul ! Pasul urmator a fost cand am inteles importanta ergonomiei in spatiile de birouri si rolul designului in ergonomie. Designul ca estetica, functionalitate, necesitate, inovatie si schimbare, a stat la baza fondarii companiei noastre in 2003, cand am inceput colaborarea cu un producator din Italia a caror piese de mobilier erau gandite de designeri. Acest lucru inseamna viziune, autenticitate, calitatea materialelor, atentie la detalii, urmarirea tuturor aspectelor ce tin de realizarea unei piese de design autentic. Am vizitat de curand birouri ale clientilor din 2004, si piesele de mobilier montate de noi acum 12 ani arata impecabil. Asta inseamna design: calitate si durabilitate, in plus fata de un concept estetic. Designul mai inseamna crearea de solutii pentru nevoile oamenilor. Obiectele de design pe care le oferim sunt human-centered.

CARE ESTE VALOAREA PE CARE DESIGNUL O ADUCE BUSINESSULUI TAU ?

Designul ne ajuta sa cream un mediu de lucru placut. Faptul ca petrecem opt ore pe zi in spatiul de lucru, ne face sa ne gandim ca este foarte important felul in care ne simtim la birou. De asemenea, prin design putem sa cream un spatiu de lucru mai creativ. Modul in care ne-am aranjat birourile, obiectele de design pe care le folosim, mobilierul inovator (scaunele Swopper, dinamice, fara spatar, birourile reglabile pe inaltime, la care poti lucra din picioare, sau asezat) te invita sa fii creativ. Un obiectiv la care lucram este acela ca prin design sa putem comunica mai clar valorile Hansen, printr-o imagine mai coerenta a tuturor materialelor care pleaca de la noi catre public.

CUM STIMULATI CREATIVITATEA IN CADRUL BUSINESSULUI ?

Am creat pentru echipa noastra un spatiu de lucru liber, neconstrans si neincarcat, ce le permite colegilor nostri sa aiba initiativa, sa se simta confortabil si sa vina cu entuziasm la birou. Jocul de ping pong si timpul petrecut in gradina Hansen sunt alte surse generatoare de creativitate. Implicam echipa in dezvoltarea ideilor noastre. Este interesant sa implici oameni cu viziuni si talente diferite intr-o dezbatere. Ei sunt incantati sa contribuie si drept urmare au venit cu niste idei la care noi nu ne-am fi gandit niciodata. De asemenea, incurajam participarea membrilor echipei la evenimentele la care Hansen este partener sau organizator, ei devenind astfel ambasadorii Hansen.

CE INVESTITIE ‘DESIGN-RELATED’ ITI DORESTI CEL MAI MULT SA REALIZEZI PENTRU BRANDUL TAU ?

In termen de investitie design-related, imi doresc ca spatiu de birou un glasshouse in care sa putem lucra in orice anotimp, astfel incat sa fim conectati cu natura cat mai mult posibil. De ce un glasshouse ? Pentru un maximum de lumina naturala. Desigur ca in anotimpurile reci am apela la surse neconventionale de energie ; ideal ar fi ca spatiul nostru de lucru si creatie sa fie cat mai usor sustenabil energetic.
Pentru brandul Hansen imi doresc ca fiecare om care aude de noi sa ne asocieze cu calitatea si eleganta. Imi doresc ca numele nostru sa fie recunoscut usor de toti oamenii de business care iubesc designul, dar si de cei care sunt doar curiosi si inca nu au o “relatie” cu designul.

CA ANTREPRENOR, UN SUBIECT PE TEMA CARUIA MEDITEZI, O SCHIMBARE LA CARE VREI SA CONTRIBUI

Ma preocupa cum poti sa separi viata profesionala de cea personala a unui antreprenor. Imi doresc sa pot ajuta oamenii sa constientizeze ca o viata muncita nonstop nu merita traita. Ca da, suntem aici pe planeta cu o misiune, dar experienta umana inseamna si contemplarea naturii, si uimire in fata miracolelor ei, inseamna si conectare cu toate simturile in toate interactiunile. Simt ca am ajuns sa traim ca niste robotei care se incarca la prize. Cine mai stie cum miroase o gradina dupa ploaie ?

CE TE-A AJUTAT SA AJUNGI AICI ?

Instinctul de supravietuire. As vrea sa spun ca m-a ajutat viziunea mea strategica, dar strategia a sucombat in lupta pentru supravietuire, intr-o piata si intr-o cultura in continua transformare. M-a ajutat intuitia, o forma rafinata de instinct de supravietuire. Ca sa reformulez cele doua idei, m-a ajutat instinctul educat si rafinat prin research, si puterea intelectuala de a distila informatiile in idei si concepte. Deschiderea de a ma conecta cu oameni si de a construi relatii, de a tranforma grupuri in networks si comunitati.

CE TI-AR PLACEA SA VEZI IN VIITORUL BUSINESS-ULUI TAU ?

Pentru ca interviul nostru este design-driven, mi-ar placea ca primul criteriu de selectie a echipei Hansen si a francizatilor Hansen sa fie intotdeauna pasiunea pentru design, o pasiune cultivata prin educatie si actiuni, nu doar la nivel declarativ. In viitorul business-ului meu mi-ar placea sa vad un public mai pregatit (mental) sa cumpere design, mult mai multi clienti curajosi si mai multi designeri care sa-si asume acest rol.

UN SFAT PENTRU UN DESIGNER CARE URMEAZA SA COLABOREZE CU UN ANTREPRENOR

Designerul si antreprenorul vor avea rezultate mai bune daca fac la inceput un efort sa se cunoasca foarte bine la nivel personal. Ne intoarcem cumva la un mod de comunicare human-to-human. Ca sa plece la drum cu un brief foarte clar, convingerea mea este ca designerul trebuie sa-si cunoasca foarte bine clientul antreprenor, sa stie sau sa intuiasca ce prioritati are si ce canal de comunicare prefera. Sa empatizeze cu antreprenorul ar fi chiar un vis frumos. Am un exemplu de astfel de situatie si rezultatele sunt uimitoare! Desigur ca e important businessul, proiectul si cunoasterea consumatorului final, dar mai intai e important omul din rolul antreprenorului. De fapt, cred ca designerul are nevoie sa inteleaga ca formeaza o echipa impreuna cu antreprenorul, si trebuie sa isi asume aceeasi viziune si aceleasi obiective cu antreprenorul. Daca imi permiteti sa vin si cu al doilea sfat catre designeri : sa nu le fie frica sa isi sustina ideile si sa isi duca la bun final conceptele creative.

SURSE DIN CARE TE INFORMEZI DESIGN SI BUSINESS

Citesc Juxtapoz, o revista de arta publicata in California si care ma intriga cu indrazneala lor la fiecare nou numar. Imi plac mult interviurile lor cu artisti. Citesc Monocle care incepe sa devina din ce in ce mai cunoscuta in Romania. Nu o mai gasesc la fel de cutting-edge ca in primii lor ani, dar intotdeauna gasesc informatii interesante despre design si despre destinatii de calatorie. Imi place revista IDEAT, ma inspira entrepreneur.com, citec constant articole publicate de fastcompany.com. Imi mai plac revistele online ale unor businessuri care au ales sa comunice in acest mod cu clientii lor, in loc sa comunice prin advertising pe canalele mass-media. Imi plac revistele care creeaza comunitati. Imi place Zeppelin. Imi plac revistele care nu mai stau in turnul lor de fildes (aka biroul redactiei), ci sunt prezente la evenimente, isi organizeaza propriile evenimente si interactioneaza cu comunitatile lor. Imi plac publicatiile care isi tin promisiunile fata de comunitatea pe care o servesc.

‘CAN DESIGN SAVE A BUSINESS’ ?

Desigur! Designul poate salva un business, prin faptul ca il poate scoate dintr-o zona anosta. Poate salva un business de la faliment, il poate dezvolta in directii inimaginabile. Depinde de design si depinde de cine decide asupra designului. Si mai depinde de felul in care un business isi poarta designul pe care designerul l-a creat pentru business.

UN SFAT CARE SA NE INSPIRE

Nu incetati sa visati. Iar in plan personal, faceti IN FIECARE ZI ceva pentru sufletul vostru, pentru mintea voastra si pentru corpul vostru. Nu neglijati nici unul din acesti piloni, pentru ca asta ar distruge minunatul echilibru care ne face oameni.

O PARERE DESPRE DESIGN DRIVEN

M-a cucerit de la primul mesaj! Imi place consecventa, imi place viziunea voastra, imi place forta cu care creati si puritatea cu care aplicati principiile voastre in ce faceti si ce comunicati, draga Iulia si Irina. Nu uitati de ce ati creat aceasta platforma! Nu va uitati misiunea si entuziasmul cu care ati creat-o. Promovati DESIGNUL chiar si acolo unde acesta reprezinta doar un vis frumos sau o aspiratie intangibila!




Facebooktwitterlinkedin



  • /