Share
rotate background

Electric Castle – designul unei experiente

interviu designdrive-electric castle

Electric Castle este un brand iubit si apreciat de multi. Acceptarea invitatiei de a raspunde interviului Design Driven a venit cu multa bucurie pentru noi. Am discutat cu Andi Vanca, head of communication @ Electric Castle, despre mobilizarea impresionanta de forte care se face pe parcursul intregului an pentru ca cele patru zile de festival sa fie o experienta unica pentru participanti.


CUM A INCEPUT EXPERIENTA BRANDULUI ELECTRIC CASTLE?

Totul a inceput cu organizarea de evenimente in Cluj-Napoca, Evenimentele au tot crescut pana in momentul cand au fost mutate in afara cluburilor. De la Hotel Continental din Cluj, la parcarea de la Cluj Arena. Scopul nostru a fost sa alegem locatii neconventionale, iar Electric Castle a fost urmatorul pas. Am simtit un gol pe piata evenimentelor din Romania, mai exact un festival cu un concept puternic in spate. Asa a aparut Electric Castle, un festival construit in jurul spectaculosului domeniu Banffy. Initial ne-am propus sa facem un eveniment de 3.000-4.000 de oameni, insa la prima editie, in 2013, am ajuns sa avem peste 32.000 de oameni la portile Castelului. De atunci, focusul nostru este construirea unui eveniment unic care ofera o experienta completa de festival si inedita cu fiecare editie.

CUM FOLOSITI DESIGNUL PENTRU A ADUCE VALOARE FESTIVALULUI ELECTRIC CASTLE ?

Design-ul este o parte esentiala din ceea ce reprezinta Electric Castle. De la prima editie ne-am dorit un festival cu un concept puternic si recognoscibil, diferit de alte evenimente organizate in Romania. Voiam sa oferim o experienta completa de festival care sa fie mixul perfect intre locatie, concerte si activitatile din timpul zilei. In timpul festivalului, avem o multime de structuri si elemente artistice care ne ajuta sa construim intr-un mod unitar un orasel la fel de mare precum Gherla. Credem ca design-ul si modul in care se prezinta Electric Castle este unul dintre cele mai puternice puncte ale festivalului.

CUM STIMULATI CREATIVITATEA IN CADRUL ECHIPEI?

Echipa Electric Castle are un motor simplu: pasiunea pentru ceea ce facem, iar de aici se nasc multe idei bune. In plus, fiecare membru este parte dintr-un mare mecanism si este pro-activ. Comunicarea dintre noi este constanta, incercam mereu sa aducem ceva nou si creativ in festival, fie ca este vorba de un nou gen de muzica sau activitate prin care oferim un plus valoare experientei de festival. Nu as numi-o reteta de stimulare a creativitatii, dar sunt convins ca pasiunea este sursa noastra.

CE DECIZIE ‘DESIGN-RELATED’ V-A ADUS CEA MAI MARE SATISFACTIE ?

Cei care vin la Electric Castle descopera un proiect cu un concept unic si bine stabilit in spate. In fiecare an, incercam sa aducem ceva nou, sa imbunatatim experienta de festival pe care o oferim oamenilor. Anul acesta, de exemplu, ne-am concentrat pe confortul participantilor. Ne-am dorit sa le oferim mai multe pachete de confort, premium sau normal, pentru cei care au ales sa stea in camping, iar zona pusa la dispozitia lor este mai extinsa. Anual, pentru a dezvolta proiectul si conceptul vizual, lucram cu o echipa complexa formata din arhitecti si designeri. Astfel, reusim sa imbinam elemente importante pentru Electric Castle, publicul, experienta de festival si lumea publicitatii, intr-un spatiu care dupa plecarea noastra trebuie sa ramana intact.

O SCHIMBARE LA CARE ELECTRIC CASTLE VREA SA CONTRIBUIE

In fiecare an, unul dintre pilonii festivalului este reprezentat de public. Cu fiecare editie, ei sunt cei care dau suflet evenimentului prin prezenta lor. Electric Castle este festivalul lor, locul in care o data pe an se intalnesc si se bucura de muzica alaturi de prieteni, de necunoscuti si de artisti. Este o experienta cat o vacanta! In continuare, ne dorim sa fim oportunitatea ideala de a evada din cotidian intr-un spatiu spectaculos cum este Castelul Banffy si experienta unica pe care o cauta toti iubitorii de festivaluri.

Din 2013, Electric Castle este parte din campanie de restaurare a Castelului Banffy, gestionata de Fundatia Transylvania Trust, care si administreaza castelul. Printr-un parteneriat cu ei, contribuim la promovarea si restaurarea Castelului Banffy, iar anual un procent din veniturile festivalului este alocat acestui proiect. Ne bucuram sa putem contribui la consolidarea lui, chiar daca procesul, pe cat de frumos, este si unul costisitor, atat din punct de vedere al timpului, cat si al resurselor financiare.

CE V-A AJUTAT SA AJUNGETI AICI ?

Electric Castle este organizat de oameni carora le place sa mearga la evenimente, sa faca evenimente si care au inteles cum trebuie sa creasca un festival. Pasiunea pentru evenimente si muzica a fost motivatia noastra pentru a construi Electric Castle pana in acest punct. Scopul nostru este sa continuam evolutia pozitiva si cu fiecare editie sa oferim publicului o experienta unica, diferita si din ce in ce mai complexa.

CE V-AR PLACEA SA VEDETI IN VIITORUL ELECTRIC CASTLE ?

Cu fiecare noua editie, ne dorim un Electric Castle mai puternic si mai inovator, de la line-up variat la activitati creative in timpul zilei. Tinem cont de parerile publicului nostru si in fiecare an incercam sa le oferim motive in plus pentru a-si rezerva din timp biletul pentru un weekend la Castel.

UN SFAT PENTRU UN DESIGNER CARE URMEAZA SA COLABOREZE CU UN ANTREPRENOR

Cred ca cel mai important lucru este sa existe chimie intre ei, iar designer-ul treuie sa rezoneze cu proiectul respectiv si sa poata avea libertate creativa din partea antreprenorului.

‘CAN DESIGN SAVE A BUSINESS’ ?

Personal, consider ca design-ul ne ajuta sa completam experienta Electric Castle si sa oferim publicului mai multe elemente vizuale placute si utile. De la amenajarea standurilor partenerilor in domeniu la Booha Mansion, pentru noi este important ca spectatorul sa se simta „ca acasa”.

UN SFAT CARE SA NE INSPIRE

Sfatul meu este ca in perioada 14-17 iulie sa va bucurati de Electric Castle din prima pana in ultima clipa fiindca zilele festivalului trec incredibil de repede, iar experienta pe care o veti trai o sa fie sursa de inspiratie si energie pana la final de an.

O PARERE DESPRE DESIGN DRIVEN

Keep up the good work!




Facebooktwitterlinkedin



  • /