Share
rotate background

KID YOU NOT – gandirea unitara a unui business

Vitalie Brega - kidyounot - designdriven

KID YOU NOT. Te intriga de cum il auzi. Apoi te imbie cu elementele vizuale. Apoi descoperi conceptul care leaga tot ce face brandul si felul in care o face. Luciana si Simina ne vorbesc despre povestea brandului lor, despre cat de important este sa ai o perpectiva de ansamblu atunci cand gandesti un business si cat de importanta este capacitatea de a te adapta in orice moment.


CE REPREZINTA BRANDUL “KID YOU NOT”?
O promisiune reala, ca poti sa mananci bine fara sa te ingrasi, fara vreo urma de vina, fara sa simti ca esti pedepsit. Desi nu credeai ca se poate. Un loc ce-si doreste, ca si mancarea, sa-ti imprime o stare anume, si care isi va schimba decorul peretilor asa cum se va schimba meniul in timp. O farfurie cu risotto de orz sau orice alt fel de-al nostru. Ce exista in farfurie este la fel de mult brandul nostru si ne reprezinta. O atitudine care speram sa se vada in timp. Si nu in ultimul rand identitatea. Si aici ii multumim lui Vlad Tomei (SuperSomething) pentru nume, si aceluiasi Vlad dar si lui Alex Macsoda pentru restul identitatii (logo + celelalte elemente vizuale). In viitor, brandul nostru va fi reprezentat si de comunicarea in sine, de tot ce vom spune sau face, dar pentru inceput am preferat sa se lege totul cat mai organic, oamenii sa-si recomande locul si mancarea, mai mult decat sa zicem noi despre noi.

CUM A LUAT NASTERE BRANDUL SI CARE AU FOST PROVOCARILE DE INCEPUT
A plecat de la o problema reala, pe care ne-am dorit s-o rezolvam printr-o idee simpla, ca gand, dar devenita complicata in practica. Pentru ca a trebuit sa experimentam mult ca sa gasim felul in care folosim ingredientele pe care le punem in mancare, fara sa se simta un compromis la nivel de gust. Provocarile reale au fost dincolo de brand, de crearea produsului sau a identitatii. Partea asta a fost partea linistita si calda a procesului. Provocarile au fost legate de timp mult investit in punerea in practica a businessului, de lucrat cu muncitori romani, de invatat de la 0 un business nou.

CUM FOLOSITI DESIGNUL PENTRU A ADUCE VALOARE BUSINESSULUI?
In primul rand sunt multe alternative de locuri in care poti merge si manca. Si indiferent ca avem un concept diferit – mancare cu care te mentii – a fost important sa cream un loc diferit la nivel estetic, dar si un mod diferit de a percepe tipul asta de mancare in farfurie. Asa ca am implicat design la nivel arhitectural, design la nivel de produs (modul in care gandim mancarea si look-ul farfuriei), si design grafic (in ceea ce priveste identitatea sau signalistica). Fiecare are un rol teribil de important in valoarea businessului, asa ca ne-am concentrat pe fiecare in parte, pentru a crea un loc distinct prin unirea tuturor.

CE DECIZIE “DESIGN-RELATED” V-A ADUS CEA MAI MARE SATISFACTIE?
E greu de spus, pentru ca, fiind un tot, nu poti vorbi de un element care te-a bucurat (ca decizie), uniunea lor fiind importanta si nu o decizie singulara, separata. Am vazut locuri fara niciun design ce sunt vizitate des pentru atmosfera, mancare, si locuri foarte gandite si detaliate din punct de vedere al designului, de asemenea vizitate. Poate fi faptul ca am decis ca noi sa fim intre: simplitatea unui loc in care simti ca nu s-a depus 100% efort dar nici 0% efort pentru design.

DE CE ESTE NEVOIE PENTRU A IMPLEMENTA UN CONCEPT PUTERNIC SI CUM REUSITI SA LIVRATI EXPERIENTA PROMISA?
Sa-ti doresti doar. Ca modalitati se gasesc. Si energie. Si efort. Si tot. Daca chiar vrei. Inca nu stim daca livram 100% experienta promisa. Dar vom incerca. Vom imbunatati ce este nevoie, cand este nevoie. Abia timpul va raspunde daca reusim sa si livram promisiunea 🙂

SCHIMBAREA LA CARE VRETI SA CONTRIBUITI, CA ANTREPRENOR
Sa facem lumea sa nu se mai simta vinovata de ceea ce mananca, cand mananca, si sa resimta doar placere. Daca am reusi incet, incet sa inspiram aceasta schimbare si in alte restaurante, atunci o sa simtim ca am contribuit pe bune, si nu doar mental sau ideatic.

CE V-A AJUTAT SA AJUNGETI AICI?
Faptul ca suntem doua. Indiferent de trecutul si experienta fiecareia, de skills-uri, de curaj, de multa munca, de rabdare, cred ca au fost esentiale chimia, increderea, certurile, suportul (de la financiar, la emotional si mental) de care am avut parte fiind un duo. Sa fim doua=”priceless”

CE V-AR PLACEA SA VEDETI IN VIITORUL BUSINESSULUI VOSTRU?
Suntem la inceput. Momentan ne-ar placea sa functioneze. Ne-ar placea ca si altii sa iubeasca locul si mancarea si numele. Si dupa ce se-ntampla astea o sa putem sa adaugam alte “ne-ar placea”…

CE PRETUIESTI IN COLABORAREA CU UN DESIGNER/CREATIV
Sa inteleaga bine tema. Sa nu isi aplice 100% stilul, ci sa inteleaga ce se potriveste proiectului. Si sa contribuie pentru a ridica valoarea acelui proiect, punandu-si o bucata de amprenta. Sa fie talentat. In loc sa se chinuie cu propuneri fade, comune, chiar sa simti valoarea, energia a ce gandeste, construieste (atat conceptual cat si executional).

SFATUL TAU PENTRU O COLABORARE ANTREPRENOR-DESIGNER REUSITA
Pentru antreprenor : sa simti ca-i omul potrivit pentru tine, sa stii ca ai incredere in el si sa nu il tratezi ca pe un furnizor. Un antreprenor lasa mana libera si construieste lucruri cu cineva doar cand exista incredere pe bune.
Pentru designer: fii deschis, colaboreaza cu antreprenorul. Si impreuna puteti conduce la lucruri frumoase.

REVISTE PRINT SI ONLINE MAI MULT SAU MAI PUTIN CUNOSCUTE PE CARE LE CITESTI
The New Yorker, Monocle, Iocan, Creative Review, DOR, Wired, The Guardian, New York Times, The Economist.

“CAN DESIGN SAVE A BUSINESS”?
Depinde de business. Nu stiu daca le poate salva pe toate, dar le poate potenta incredibil, le poate diferentia, le poate face relevante oamenilor carora li se adreseaza, iar pe unele poate sa le faca iconice.

UN SFAT CARE SA NE INSPIRE
Fii deschis. Flexibil. Liber. Foarte putin rigid. In tot procesul.
S-ar putea ca nimic sa nu se-ntample fix cum vezi tu, cum crezi tu ca ar trebui sa fie, sau cum iti imaginezi ca ar fi ideal, sau cum e pe hartie. Deprinde capacitatea de a te remodela si adapta, ca sa poti merge mai departe, in orice faza a proiectului : inainte de a incepe businessul, cand il incepi, in timp ce se intampla.

O PARERE DESPRE DESIGN DRIVEN
E frumos sa vezi ca o agentie de branding (n.ed. echipa studioului Concept Machine fiind cea care a mobilizat programul Design Driven) se ocupa, dincolo de felia ei, de a invata oamenii despre domeniu, de a educa piata vis-a-vis de design si estetica.



Photo credit : Vitalie Brega




Facebooktwitterlinkedin



  • /