Share
rotate background

Optimef – un brand reinventat



“Cum ar fi sa imi creez propiul meu ceas?” – un gand din timpul unui episod de day-dreaming strecurat printre activitatile cotidiene. Aflam mai jos drumul acestui gand pentru a deveni brandul Optimef, o poveste renascuta, care s-a creat cu multa pasiune, perseverenta si implicarea celor doi fondatori, oameni creativi ce activeaza in zona teatrului, Andrei Morariu si Bogdan Costea.


CUM INCEPE PENTRU VOI POVESTEA OPTIMEF?

Povestea Optimef începe cu dragostea pentru design, pasiunea pentru ceasuri și întrebarea “Ce s-a întamplat cu industria orologeră din România?”.

UN ASPECT INOVATOR IN CEEA CE FACETI

Un prim aspect inovator ține de domeniul în care am ales să ne desfășurăm activitatea, și anume designul de ceasuri. În prezent, în România mai există doar 3 branduri care activeză pe acest segment. În plus, ar mai fi modul original, zicem noi, în care am reușit să regândim practic un brand deja existent, să “împrumutăm” acele elemente de design definitorii pentru perioada anilor ’70-’80 și să le translatăm în limbaj contemporan.

CARE ESTE ROLUL DESIGNULUI PENTRU BRANDUL VOSTRU?

Am spune că designul reprezintă 100% din ceea ce este Optimef, atât la nivel de produs cât și la nivel de brand. Am investit foarte mult în codurile stilistice ale ceasului nostru, dar și în coerența dintre design si povestea care-l însoțește.

CUM V-ATI PROPUS SA OBTINETI VALOARE ADAUGATA PRIN DESIGN ?

Designul este în primul rând o poveste și înțelegerea profundă a obiectului creat. Designul face un produs funcțional, mai ușor de înțeles și de interacționat cu el. Pentru noi, valoare adăugată prin design înseamnă acel moment când te îndrăgostești de un produs, dar nu știi exact de ce.

CUM MASURATI SUCCESUL UNEI INVESTITII IN DESIGN?

În ceea ce ne privește, considerăm că succesul unui produs de design constă în primul rand în interesul pe care îl stârnește în cadrul industriilor creative, a publicațiilor de specialitate, dar și în popularitatea de care se bucură în randul oamenilor cărora li se adresează. În cazul Optimef, apariția pe siteuri consacrate ca Dezeen sau Monocle au validat munca noastră de până acum și a deschis oportunități de colaborare în întreaga lume.



CARE SUNT FACTORII CE INFLUENTEAZA EVOLUTIA BRANDULUI?

Optimef poate crește atâta timp cât suntem perseverenți, avem idei bune convertite în obiecte competitive nu doar pe plan intern, și asigurăm o sustenabilitate financiară care să ne permită dezvoltarea.

O SCHIMBARE LA CARE VRETI SA CONTRIBUITI

Ne dorim foarte mult să contribuim la renașterea industriei orologere în România, ceea ce presupune creșterea interesului pentru acest domeniu prin investiții în facilități, școli profesionale și tehnologie. Pentru moment însă, Optimef dorește să atragă atenția asupra faptului că România a avut o tradiție în designul de ceasuri și să stârnească dorința designerilor de a activa în acest domeniu și de a-și testa limitele în crearea unui obiect care îmbină în mod egal funcționalitatea cu forma.

CE V-A AJUTAT SA AJUNGETI AICI?

În primul rând perseverența și dorința de a demonstra și de a ne demonstra că se poate. Am pornit de la o pasiune și am transformat-o într-un business prin studiu și documentare. De la stadiul de idee până la punerea ei în practică au trecut 3 ani, timp în care am depășit momentele descurajante și problemele întâmpinate prin încurajările, entuziasmul și chiar ajutorul financiar al prietenilor.

CE V-AR PLACEA SA VEDETI IN VIITORUL ACTIVITATII VOASTRE?

Dorim să aducem în România cât mai mult din producția ceasului. Unul dintre mesajele noastre este: “Optimef, ceasul românesc din ce în ce mai românesc”.

SFATUL VOSTRU PENTRU O COLABORARE ANTREPRENOR-CREATIV REUSITA

Comunicare și respect pentru viziunea și ideile celuilalt. Antreprenorul trebuie să nu îngrădească libertatea creativului, iar creativul să ia în considerare aspecte de natura tehnică și financiară. În cazul nostru a fost mai simplu pentru ca am indeplinit ambele funcții.

REVISTE SI BLOGURI MAI MULT SAU MAI PUTIN CUNOSCUTE PE CARE LE CITITI

thisispaper.com, dezeen.com, divisare.com, readcereal.com, desgin-milk.com

UN GAND CARE VA MOTIVEAZA

Rapiditatea cu care reușim să facem schimb de informații și accesul facil la tehnologie, indiferent de distanța pe care trebuie să o parcurgi pentru asta.

UN SFAT CARE SA NE INSPIRE

If you feel like quitting, don’t.




Facebooktwitterlinkedin



  • /